شاید یه وقت دیگه ...

وبلاگ شخصی مسعود

شاید یه وقت دیگه ...

وبلاگ شخصی مسعود

سفر خلیج پارس تا خزر-قبل از حرکت

بعد از تصمیم  سفر با دوچرخه اولین چیزی که بهش  احتیاج داشتم دوچرخه بود!بله دوچرخه.

من دوچر خه نداشتم.با اطلاعات کم و کمی گشتن تو اینترنت  رفتیم دوچرخه فروشی و بر اساس قدرت خرید و اطلاعات خودمون دوچرخه ژیتان مدل فیتسرو20 رو خریدیم.وقتی جمع میبندم منظورم من و پسر عمم هستش.چون قرار بود 2تایی این سفر رو بریم.اما بنا به دلایلی نشد و من تصمیم گرفتم تنها این کار رو انجام بدم.بعد از خرید دوچرخه لازم بود یه سری وسایل تهیه کنم.و همچنین از دوستانی که تو رشته سایکل توریست تجربه دارن اطلاعات بیشتری کسب کنم.تو اینترنت تونستم از طریق جستجو چندتا وبلاگ پیدا کنم که اطلاعات مفیدی داشتن.و همچنین با آقای امیری و حسینی که الان از دوستان خوب من هستند آشنا بشم.آقای گودرزی رو هم یکی از اقوامم بهم معرفی کردن.به کمک راهنمایی این 3 دوست داشتم کمکم برای سفر آماده میشدم.نوبت رسید به تهیه وسایل مورد نیاز سفر.تو این مرحله واقعا از آقا کامروز برادرم تشکر میکنم چون زحمت تهیه خورجین و یک سری از وسایل رو ایشون کشیدن.چون قرار بود 2نفری بریم من یه چادر 2نفره خریدم.کیسه خواب و چند دست لباس مناسب عینک uv400،کرم ضد آفتاب،لوازم پنچرگیری و لقمه اضافی و .... اگه بخوام ریز بگم زیادن.لوازم رو به دستهای مختلف تقسیم کردم.کمک های اولیه و دارو،لوازم جانبی و تعمیر،لوازم استراحت(بالش بادی،زیر انداز،کیسه خواب و چادر)،خوراکی و نوشیدنی(تهیه یک قمقمه اضافی)،لوازم پخت و پز و لوازم ثبت خاطرات و سفر(دوربین و وویس رکوردر و دفترچه و نقشه و...)لازمه بگم من جی پی اس نداشتم.

بعد از فراهم کردن وسایل که البته لازمه بگم ،من به اندازه توان مالی شخصی خودم و بودجه ای که داشتم این وسایل رو تهیه کردم و دوستان میتونن مارکها و وسایل خیلی بهتر و مرغوب تری رو تهیه کنن و وسایل جانبی بهتر مثل جی پی اس.دوچرخه مخصوص سایکل توریست،دستگاههای ایجاد کننده نویز برای دور کردن جانوران و سگ سانان،کیسه خواب و چادر مرغوب تر و سبک تر و ...

من چون هم تجربه اولم بود تجربه کافی نداشتم و هم بودجم محدود بود تونستم تا حد متوسط وسایل رو تهیه کنم.

بعد از تهیه دوچرخه و وسایل و تمرین و مشخص کردن مسیر حرکت تصمیم بر این شد که برم و با اداره محیط زیست صحبت کنم و اگه بشه نامه ای بگیرم برای این که بتونم تو مسیر از اداره و مهمانسراهای این اداره استفاده کنم.که بعد از چند بار رفتن و نوشتن درخواست موافقت شد با درخواستم و برای استان هایی که تو مسیر بودن نامه نوشته شد.این جوری بود که همه چی برای سفر من از خلیج پارس تا خزر با شعار دوچرخه سواری برای حفظ محیط زیست آماده شد.

شب قبل از حرکت وسایلم رو چک کردم و بارارو تو خورجین گذاشتم و خورجین هارو با کش خوب به ترک بندها بستم.چندتا اشتباه داشتم که البته وقتی رسیدم به داراب با کمک حامد حسینی رفع شد.

صبح روز 6 شهریور ساعت 5 از خونه اومدم بیرون هوا تاریک تاریک بود.کسی هم نبود که بدرقه ام کنه واقعا حس بدی بود همیشه میگم سخت ترین روز سفرم اولین روز سفرم بود.

 

ادامه دارد...